Karin Lindsjö är anställd som utbildningskoordinator för BIDS.
Karin har tidigare jobbat inom projektet Afrint IV, som studerade hållbar jordbruksintensifiering i Malawi, Tanzania och Zambia. Karins fokus inom projektet var att undersöka jordbruksintensifiering utifrån ett generationsperspektiv, med fokus på yngre och äldre bönder.
Karins avhandling studerade föräldrars och vårdnadshavares uppfattning av grundskolan i Tanzania, utbildningens kvalité och kopplingarna mellan utbildning och försörjning. Fältarbetet gjordes i regionen Iringa, Tanzania, och data insamlades i både rural och urban miljö.
Publikationer
Visar av publikationer. Sorterade efter år och sen titel.
Generational dynamics of agricultural intensification in Malawi : challenges for the youth and elderly smallholder farmers
Karin Lindsjö, Wapulumuka Mulwafu, Agnes Andersson Djurfeldt, Miriam Kalanda Joshua
(2021) International Journal of Agricultural Sustainability, 19 p.423-436
Artikel i tidskriftYouths’ participation in agricultural intensification in Tanzania
Karin Lindsjö, Agnes Andersson Djurfeldt, Aida Cuthbert Isinika, Elibariki Msuya
(2020) AIMS Agriculture and Food, 5 p.681-699
Artikel i tidskriftYearning to farm – Youth, agricultural intensification and land in Mkushi, Zambia
Agnes Andersson Djurfeldt, Audrey Kalindi, Karin Lindsjö, Mukata Wamulume
(2019) Journal of Rural Studies, 71 p.85-93
Artikel i tidskriftYouths’ participation in agricultural intensification in Tanzania
Karin Lindsjö, Aida Cuthbert Isinika, Agnes Andersson Djurfeldt
(2019)
ÖvrigtThe role of youth in agricultural intensification in Zambia
Agnes Andersson Djurfeldt, Karin Lindsjö, Audrey Kalindi, Wisdom Ka'lenga, Mukata Wamulume
(2019)
ÖvrigtGenerational dynamics and agricultural intensification among smallholders in Malawi
Agnes Andersson Djurfeldt, Karin Lindsjö, Wapulumuka Mulwafu, Miriam Joshua
(2019)
ÖvrigtIntergenerational challenges for agriculture and rural livelihoods in Tanzania
Karin Lindsjö
(2019) AgriFoSe2030 reports
RapportContextualizing the quality of primary education in urban and rural settings : The case of Iringa Region, Tanzania
Karin Lindsjö
(2018) Norsk Geografisk Tidsskrift, 72 p.234-247
Artikel i tidskriftThe financial burden of a fee free primary education on rural livelihoods–a case study from rural Iringa Region, Tanzania
Karin Lindsjö
(2018) Development Studies Research, 5 p.26-36
Artikel i tidskriftEducation - a Key to Life? Caregivers' Narratives of Primary School Education in Iringa Region, Tanzania
Karin Lindsjö
(2017) Journal of Poverty Alleviation and International Development, 7
Artikel i tidskrift"Everybody knows every child should be educated" : The Strive Towards Universal Primary Education in Tanzania
Karin Lindsjö
(2017) Meddelande från Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi. Avhandlingar
DoktorsavhandlingResearch in a development setting: Ethical concerns during fieldwork in Tanzania
Karin Lindsjö
(2012) Pondering on methods. A variety of methodological concerns , p.95-106
Del av eller Kapitel i bok