2001-2008: Avslutade avhandlingsprojekt

Humanekologiska avdelningen

Michael Moon

"Green Ideology and its Relation to Modernity. Including a Case Study of the Green Party of Sweden"

John Brolin

"The bias of the World: Theories of Unequel Exchange in History"

Jutta Falkengren

"Djurens skepnader: Närhet och distans i diskurs och livsvärld"

Annelie Sjölander Lindqvist

"Local Environment at Stake: The Hallandsås Railway Tunnel in a Social and Cultural Context" 2003 -

Carina Borgström Hansson

"Misplaced Concreteness and Concrete Places: Critical Analyses of Divergent Discourses on Sustainability"

Per Johansson

"The Lure of Origins: An Inquiry into Human-Environmental Relations, Focused on the "Neolithization" of Sweden"

Simron Singh

"In the Sea of Influence : A World System Perspective of the Nicobar Islands"

Ebba Jensen

"Som man ropar i skogen: Modernitet, makt och mångfald i kampen om Njakafjäll och i den svenska skogsbruksdebatten 1970-2000"

Pernilla Ouis

"Power, Person an Place: Tradition, Modernity and Environment in the United Arab Emirates"

Stefan Gössling

"Tourism, Ecosystem Functions, and Human-Environmental Relations"

Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

Helene Bogren

"Flytta eller stanna? Betydelsen av plats och platsförankring för den kvalificerade arbetskraftens internationella migration"

Høgni Kalsø Hansen

"The Urban Turn - and the Location of Economic Activities"

Yahia Mahmoud

"Chinese Development Assistance and West African Agriculture: A Shifting Approach to Foreign Aid?"

Jerker Moodysson

"Sites and Modes of Knowledge Creation - On the Spatial Organization of Biotechnology Innovation"

Lekunze Ransom Nambuanyi

"Corporate Social Responsibility and Development: The Case of the Chad-Cameroon Oil Pipline project"

Heidi Wiig Aslesen

"Innovation in an urban context"

Lars Coenen

"Faraway, so Close! The Changing Geographies of Regional Innovation"

Anders Lund Hansen

"Space wars and the New Urban Imperialism"

Margareta Rämgård

"The Power of Place - Existential Crises and Place Security in the Context of Pregnancy"

Martin Svensson Henning

"Ind. Transformation in Sweden 1978-2002. Suggestions for an Evolutionary Approach to Reg. Econ. Change"

Ola Thufvesson

"Kreativitetens yttre villkor"

Jan Vang-Lauridsen

"Industrial Dynamics and the Spatial Organization on Industries"

Andres Pedro Lesko

"To Own the Phone:Spatial Diffusion, Ownership and Regulation of Telephone Service in Argentina 1878-1990"

Henrik Svensson

"Öppna och slutna rum - enskiftet och de utsattas geografi"

Sandra Fernandez Castillo

"Farewell to the peasantry?: (Post)modernising rural Mexico - The case of the ejido peasants in the Isthmus of Tehuantepec"

Jan Henrik Nilsson

"Östersjöområdet: Studier av interaktion och barriärer"

Richard Ek

"Öresundsregion - bli till! De geografiska visionernas diskursiva rytm"

• Presentation: Avhandlingens syfte är att kartlägga och analysera hur geografiska visioner utgjort diskursiva redskap i en specifik framtidsorienterad process, institutionaliseringen av Öresundsregionen.

Cecilia Kjellman

"Ta plats eller få plats? Studier av marginaliserade människors förändrade vardagsliv"

Christina Lindkvist Scholten

"Kvinnors Försörjningsrum"