Nicklas Guldåker

Nicklas Guldåker

Skillnader i brandförekomst inom och mellan olika storstadsområden – en statistisk analys

• Jerry Nilsson
  • Per-Olof Hallin
  • Mona Tykesson Klubien
  • Nicklas Guldåker

Följande rapport är genomförd inom forskningsprojektet Bostadsbränder i storstadsområden - rumsliga skillnader och brandsäkerhetsarbete i den socialt fragmenterade staden. Projektet är finansierat av MSB och har Institutionen för Urbana studier på Malmö universitet och Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi vid Lunds universitet som bas. I denna rapport presenteras skillnader i brandförekomst inom och mellan olika storstadsområden mellan åren 2007 och 2015 i de räddningstjänstförbund, storstadsområden och kommuner som ingår i studien utifrån ett statistiskt perspektiv.

BOSTADSBRÄNDER I BOSTADSOMRÅDEN

Issue

Department of Human Geography, Lund University

• Brand