Nicklas Guldåker

Smart Brandbekämpning - Användning av data i strategiskt brandsäkerhetsarbete

• Markus Rasmusson
  • Nicklas Guldåker

Följande rapport är genomförd inom forskningsprojektet Bostadsbränder i storstadsområden - rumsliga skillnader och brandsäkerhetsarbete i den socialt fragmenterade staden. Projektet är finansierat av MSB och har Institutionen för Urbana studier på Malmö universitet och Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi vid Lunds universitet som bas. Syftet med denna rapport är att ge en översikt över internationella exempel på hur data används, vilka metoder för strategiskt brandskyddsarbete som bedrivs och hur ett sådant arbete kan utvecklas för av svenska räddningstjänster för att kunna ta mer underbyggda beslut i sitt strategiska brandsäkerhetsarbete.

BOSTADSBRÄNDER I STORSTADSOMRÅDEN

Issue

Department of Human Geography, Lund University

• Brand