Nicklas Guldåker

Nicklas Guldåker

Method for cascading effect analysis in flooding events

Metod för att analysera kaskadeffekter vid översvämningar

• Björn Arvidsson
  • Jonas Johansson
  • Nicklas Guldåker
  • Linn Svegrup

Redaktör

• Aronne Armanini
  • Elena Nucci

Summary, in English

A method is presented aiming at enabling more holistic flood risk management efforts by accounting for cascading effects that arise in critical infrastructure and vital societal functions in flooding events. The method is under development but shows promise in guiding national, regional and local risk management efforts in Sweden towards flooding events.

• Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

Sidor

Proceedings of the 5th IAHR EUROPE CONGRESS : New Challenges in Hydraulic Research and Engineering

Konferensbidrag