Campus Online

Picture of a computer with the text "Join us Online" on the screen

Service, inspiration och events

På grund av den rådande smittspridningen av Covid-19 har universitetet beslutat att uppmana alla studenter att huvudsakligen studera hemifrån. Men det gör också att det nu är svårt att ta del av mycket av universitetets support och tjänster som du normalt kommer åt i våra fysiska lokaler. Det är också många studenter som känner sig ensamma och brottas med motivationsproblem i studierna.

Därför har Samhällvetenskapliga fakulteten skapat Campus Online -  en digital mötesplats med ett extra stort online-utbud av service, inspiration och events för att kompensera frånvaron av fysiska möten. Förhoppningen är att utbudet av aktiviteter ska kunna ge studenter stöd, lärdomar och ett social sammanhang som underlättar tillvaron i dessa extraordinära tider.

Campus Online är ett samarbete mellan fakultetens samtliga institutioner, Samhällsvetenskapliga fakultetens bibliotek och Samhällsvetarkåren.

Var hittar jag Campus Online?

Du kommer åt Campus Online genom lärplattformen Canvas.

Till Campus Online i Canvas

Du kan även läsa mer om Campus Online HÄR på Samhällsvetenskapliga Fakultetens hemsida.