Goda nyheter - oktober 2017

I samband mer våra institutionsmöten vill vi särskilt uppmärksamma goda nyheter som berör vår personal gällande publicerade artiklar, finansiella bidrag och intressanta uppdrag.

Tomas Germundsson har publicerat en artikel: ”Flerkärnighet – det bästa av två världar?” i tidskriften PLAN – Planering av stad & land, nr 3, 2017.

Markus Grillitsch (tillsammans med Björn Asheim och Michael Trippl) har fått sin redaktionella "Combinatorial Knowledge Bases, Regional Innovation, and Development Dynamics” antagen i Economic Geography

Nicklas Guldåker har fått finansiella medel för ett sexmånadersuppdrag tillsammans med avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet, LTH, gällande översvämningsrisker och avgörande infrastruktur, Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap.

Vasna Ramasar har utsetts till stipendiat av the Swedish Institute for Global Health Transformations (SIGHT). Det är ett nytt åtagande från Kungliga Vetenskapsakademien (KVA). Vasna kommer att bidra till att utforma agendan ur ett hållbarhetsperspektiv.

Srilata Sircar kommer att få sin artikel "Placing the Urban in its Rural Context: Insights from a Case Study of a New Census Town in India" publicerad i tidskriften Urbanisation i deras novemberupplaga.

Srilata Sirca har mottagit finansiella medel tillsammans med Claudia Fonseca från Malmö Högskola från tidskriften Gender, Place and Culture för att organisera en workshop som en del av firandet av tidskriftens 25-års jubilum. Workshopen kommer att hållas under våren 2018 och baseras på erfarenheter från unga kvinnliga forskare som gör geografiskt fältarbete.