Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Human Geography

Ann-Katrin Bäcklund

Universitetslektor

Human Geography

New Media Industry Development: Regions, networks and hierarchies - Some policy implications

Författare

  • Ann-Katrin Bäcklund
  • Åke Sandberg

Summary, in English

Promotion of new media industry has become a significant focus for regional development strategies, as it is generally believed that new media industry is a highly desirable form of economic activity. But is this really so? The question was put to a group of international researchers. The article which summarises their discussion and policy recommendations states that it is by no means clear that new media activities are preferable to other forms of economic activity in a region, which might be more sustainable or better address the specific development problems of an area. The interest being focused on a few successful sites has obscured wider questions regarding the spatial and geographical distribution of new media activities.

Avdelning/ar

  • Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

Publiceringsår

2002

Språk

Engelska

Sidor

87-91

Publikation/Tidskrift/Serie

Regional Studies

Volym

36

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Human Geography

Nyckelord

  • Regional development
  • Policy
  • New media industry

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1360-0591