Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Human Geography

Ann-Katrin Bäcklund

Universitetslektor, docent

Human Geography

Social kompetens en ny konkurrensparameter

Författare

  • Ann-Katrin Bäcklund

Redaktör

  • Abrahamsson Kenneth
  • Abrahamsson Lena
  • Björkman Torsten

Summary, in Swedish

Social kompetens är ett uttryck som vi vant oss vid att se i arbetsrelaterade sammanhang. Det används ofta och naturligt av många men betydelsen är inte desto mindre mycket oklar. Arbetslivsforskare har i stort sett undvikit att arbeta med begreppet. Den här artikeln ger inte heller svar på vad social kompetens är, men tecknar en orsaksbakgrund till att man i arbetslivet är så intresserad av att rekrytera denna kompetens.

Avdelning/ar

  • Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

Publiceringsår

2002

Språk

Svenska

Sidor

209-224

Publikation/Tidskrift/Serie

Utbildning, kompetens och arbete

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Human Geography

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-44-04136-5