Porträtt av Ola Hall

Ola Hall

Universitetslektor, prefekt

Porträtt av Ola Hall

Monitoring Economic Development from Space: Using Nighttime Light and Land Cover Data to Measure Economic Growth

• Souknilanh Keola
  • Magnus Andersson
  • Ola Hall

Summary, in English

This study demonstrates estimations of economic activities on global, national, and subnational levels using remote sensing data, with a focus on developing economies. It extends a recent statistical framework which uses nighttime lights to estimate official income growth by accounting for agriculture and forestry which emit less or no additional observable nighttime light. The study argues that nighttime lights alone may not explain value-added by agriculture and forestry. By adding land cover data, our framework can be used to estimate economic growth in administrative areas of virtually any size. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.

• Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

Engelska

Sidor