Praktikplatser HT17

LU tygkasse

Funderar du på att söka praktikplats till hösten 2017?
Många praktikplatser har sista ansökningsdag i mars!

För dig som är student inom ett av våra utbildningsprogram ges ofta möjligheten att göra praktik, exv. under sista eller näst sista terminen. Det övergripande syftet med en praktik är att du som student skall få tillfälle att använda dina teoretiska kunskaper som du tillgodogjort dig från dina studier genom att prova på mer handfasta och konkreta arbetsuppgifter, dvs omsätta teorin till praktik.

Mer information om praktik finns under Studieinformation > Under studierna > Praktik

Om du söker tips om praktikplatser kan du även gå direkt till institutionens sida med Tips på praktikplatser, där vi gör löpande uppdateringar.