E-post från universitetet blockeras – nyantagna studenter kan missa viktig kursinformation

Lunds universitet har på grund av externa attacker just nu problem med att skicka e-post till flera externa mejltjänster, däribland Yahoo, Comhem, Live och Hotmail. Detta har bland annat fått till följd att vissa av universitetets nyantagna studenter inte nåtts av de välkomstbrev med viktig information inför terminsstarten som i dagarna skickas ut av institutionerna.

I nuläget finns ingen information om när problemet kan vara löst. Under tiden har vi publicerat scheman och välkomstbrev på vår hemsida.

Du hittar alla scheman för modul 1, höstterminen 2017, här:

Scheman för hösten 2017

Du hittar alla välkomstbrev här:

Välkomstbrev hösten 2017