Ansök om MFS-stipendium - Deadline 6 okt

MFS

Höstens ansökningsperiod för MFS-stipendium pågår nu. Sista ansökningsdag är den 6 oktober.

Läs här för mer information om ansökning.Sidas MFS stipendium vänder sig till studenter på kandidat/magister/masternivå som vill samla material till examensarbete i ett utvecklingsland. Under en fältstudie om minst åtta veckor ges studenten möjlighet att fördjupa sig i sitt ämnesval.

Stipendiet på 27 000 kr avser att täcka resa samt delar av fältkostnader under vistelsen.

De två bifogade MFS-ansökningarna har tilldelats stipendium vid tidigare utlysningar, men vänligen notera att kraven för ansökningarna kan skifta mellan ansökningstillfällena, det är därför de föreskrifter som står i annonseringen för HT15 som gäller nu. De publicerade ansökningarna ska ses som inspiration och riktmärke för en ansökan av god kvalité.

Exempel på MFS-ansökan 1

Exempel på MFS-ansökan 2